Kde inde si viete predstaviť lepšie umiestnenie produktu v televízii pre firmu, ktorá vyrába okná a dvere? My aj klient jedine v jednom z najsledovanejších programov na trhu, priamo v relácii o bývaní, ktorú si diváci nenechajú ujsť každú nedeľu podvečer na JOJke.
O relácii
Divácky mimoriadne obľúbené Nové bývanie je jedným z dlhoročných TOP programov – každý týždeň je stabilne súčasťou rebríčka najsledovanejších relácií na trhu.
Relácia o hľadaní nehnuteľností sprevádza divákov každú nedeľu po bytoch, domoch či chatách po celom Slovensku. Ostrieľanému moderátorovi Vladovi Voštinárovi v užitočných radách sekundujú realitní makléri a iní odborníci na stavby, prerábky či financovanie nového bývania.
Realizácia product placementu
S klientom sme product placement ako prezentáciu jeho produktu zrealizovali v relácii prirodzenou natívnou formou rozhovoru moderátora so zástupcom firmy – vedúcim projektového oddelenia – ktorí spolu dali divákom praktický návod, na čo majú dbať, ak si chcú kúpiť nové okná do svojho bývania.
Ako hovorí aj Vlado Voštinár – lepšie raz vidieť ako stokrát čítať:
Výsledky sledovanosti a zhodnotenie kampane
Každá premiérová nedeľná časť relácie Nové bývanie zasiahne v priemere viac ako pol milióna divákov, konkrétne až 575-tisíc ľudí starších ako 12 rokov. Za posledný rok si reláciu zapol aspoň raz každý druhý Slovák. Nové bývanie je bezkonkurečným lídrom nedeľného podvečerného vysielania.
Kvalitný a aktívny druh product placementu, ktorý je umiestnený priamo do programu a zahrnutý do jeho deja, môže mať rôzne podoby, aj v závislosti od žánru relácie – v show je forma väčšinou zábavná pre účastníkov, v seriáli praktická pre postavy a v magazíne, ktorý pravidelne ponúka svojim divákom aj istý druh servisu, može byť product placement užitočný a edukačný. Práve to bol aj prípad Inconu v Novom bývaní. Diváci dostali cenné rady o tom, ako pri nových oknách posúdiť kvalitu a cenu, z akých materiálov sa moderné okná vyrábajú či aké bezpečnostné prvky si pri kúpe treba všímať. Klient dostal efektívny product placement, nakrútený v jeho najväčšom showroome, vo vysoko-sledovanom vysielacom čase cez televízne obrazovky do státisícov slovenských domácností.