Ivana Semjanová: Naše tri najväčšie výzvy počas MS v hokeji 2024

O úplne novom koncepte vysielania hokejových majstrovstiev sveta, o komplexnosti komunikácie a celkovej logistike JOJ Group počas tohto mimoriadne náročného a výnimočného televízneho projektu porozprávala pre SME marketingová riaditeľka Ivana Semjanová.

Počas májových MS v hokeji ste mali výbornú sledovanosť - čím si to odôvodňujete?
Kvalitou obsahu a komunikácie, a tiež tým, že sme po prvý raz v histórii slovenského vysielania my ako prví odvysielali naživo všetkých 64 zápasov MS – to je ponuka, aká tu doteraz na trhu nebula a diváci to ocenili, za čo im ďakujeme. Veľmi si vážime, že diváci a hokejoví fanúšikovia zdieľali nadšenie z hokejového zápolenia na všetkých našich TV aj online platformách. Naším cieľom bolo, aby sa všetci diváci dostali k hokejovému obsahu kdekoľvek a kedykoľvek.

Čo bolo z pohľadu televízie najväčšou výzvou pri šampionáte?
Výzvou bolo priniesť úplne nový koncept vysielania MS. Niekoľko desaťročí boli ľudia zvyknutí na model verejnoprávnej MS. My sme do role spolukomentátorov a expertov do štúdií prizvali mnoho bývalých hokejových reprezentantov, pričom našou požiadavkou bolo, aby mali dodnes kontakt so slovenským hokejom. Snažíme sa spolu s nimi šíriť osvetu o hokeji. Zároveň sme dali šancu komentátorom, ktorých mohli diváci poznať už z vysielania nášho online Huste.tv, a takisto novým moderátorom – zabojovali sme tak s niekoľkoročným diváckym návykom na verejnoprávne personálne obsadenie a sme veľmi vďační, že to diváci akceptovali a bez problémov prijali. Na naše tváre a hlasy sme počas celých MS nemali žiadne negatívne komentáre, výhrady ani zlé hodnotenia, ústne, mailové a ani zdieľané na sociálnych sieťach.

Druhou výzvou bola komplexnosť komunikácie – po prvý raz diváci nesledovali hokej na jednej, ale na troch TV staniciach. Museli sme im vopred a aj počas šampionátu dostatočne vysvetliť, kde môžu zápasy sledovať. Podľa pozitívnych diváckych ohlasov a tiež podľa rekordných čísel sledovanosti v TV aj v online sme to zvládli skvele. Bol to unikátny televízny event, ktorý si vyžadoval rozsiahlu a dlhodobú mediálnu kampaň. Prispôsobili sme svoju staničnú grafiku a imidžové upútavky, tému hokeja zakomponovali aj do vlastných relácií. Nakrútili sme tiež špeciálnu hokejovú talkshow pre JOJ play, vydali 120-stranovú voľnopredajnú ročenku o slovenskom hokeji a MS. Pripravili podporné PR v spolupráci s printami (vkladačky do denníkov, magazínové špeciály), rádiami a webmi, v rámci OOH obrandovali bratislavský autobus a citylighty po celej krajine. Bohatá kampaň prebehla aj na našich sociálnych sieťach s exkluzívnym obsahom. Výsledkom boli historické rekordy v sledovanosti a hranice popularity sme prekročili aj na sociálnych sieťach a v online.

Treťou výzvou bola celková logistika – contentová, marketingovo-komunikačná a technická.

Prečo ste sa rozhodli v rámci vysielania zo štúdií spolupracovať s hokejistami/expertami – napr. Surový, Konečný, Hudec, Radivojevič, Handzuš…
Mnohí s nami spolupracovali už v Extralige. Každý expert do nášho vysielania priniesol svoj pohľad na hokej, ako vnímajú tento šport, vychádzajúc z vlastných dlhoročných skúseností. Poznajú hokejistov - našich reprezentantov osobne, od mládežníckych klubov a súťaží, majú s nimi pravidelné kontakty buď trénersky alebo inak. Vyhli sme sa tak tomu, aby sa dialógy okolo hokeja v našom vysielaní opakovali - za dva týždne trvania MS bol každý deň výnimočný, každý z profíkov doň priniesol svoj originálny vklad a informácie.

Koľko ľudí sledovali hokej na vašej streamovacej platforme JOJ play? Ako sa vám prípadne zvýšilo predplatné a ako stúpla registrácia do free/premium verzie služby počas hokeja?
Hokej na JOJ play sledovali desiatky tisíc ľudí per zápas. Celý streaming prebiehal z JOJ play rozhrania (aj playery na weboch boli len embedovanými linkami z JOJ play), preto uvádzame spoločné čísla za všetok online. Hokej bol, samozrejme, najpozeranejším obsahom počas dvoch týždňov a overall reach dosahoval cez milión divákov. Počas MS sa nám na JOJ play zvýšil počet registrovaných užívateľov na 460-tisíc. Ako skupina sme razili politiku otvorených MS sveta pre každého, preto sme zápasy zaraďovali do bezplatného balíka. Nárast diváckej bázy však ovplyvnil aj sledovanosť plateného obsahu, a tak aj táto skupina u nás porástla. Počas hokejových MS sme prišli aj so špeciálom Puky a kotouče, ktorý zožal veľký divácky úspech. Medzi najobľúbenejšie patrili aj programy z našej vlastnej tvorby v podobe predpremiérových častí Nemocnice a Nákupných maniačok a z novo akvirovaných titulov to bola hlavne Vojna policajtov, Jej telo a komediálny špeciál Konečne spolu.


autor: sme.sk

objavte viac B2B rozhovorov

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram