Slogan klienta znie: “RAJO na každom stole v každej domácnosti”. To si vyžaduje masové oslovenie zákazníkov, čo sa dá dosiahnuť kampaňou v televízii, ktorá má celoplošný a na trhu stále najširší zásah.
Okrem TV spotov či sponzorských odkazov využil klient ponuku TV JOJ aj na product placement v pôvodnom seriáli, čo je veľmi natívna a nenásilná forma reklamy, zakomponovaná prirodzene do diania v deji.
O seriáli
Prázdniny boli mimoriadne obľúbený rodinný komediálny seriál, ktorý TV JOJ vysielala od roku 2017. Už prvá séria dosiahla vysoko nadpriemernú sledovanosť, každá epizóda bola lídrom trhu. Rovnaký úspech a skvelé vysledky sledovanosti zožali aj ďalšie dve série a patril k TOP pôvodným seriálom na Slovensku.
Realizácia product placementu
Vynikajúca sledovanosť, mimoriadna divácka základňa fanúšikov seriálu, jeho rodinné zameranie a detské postavy medzi hlavnými hrdinami spĺňali atribúty vhodné pre nasadenie produktov Rajo priamo do deja štvrtej série.
V bytoch seriálových rodín si postavy počas rozhovorov vychutnali Probia drink či Dobro mliečnu ryžu, na výlety si v batohoch priniesli ako občerstvenie ochutené mlieko Mliečne dobro, ktoré nemusí byť chladené a na chalupe, kde seriálové rodiny trávia svoje letné prázdniny, si dali Acidko či Hustý Tradičný jogurt.
Výsledky sledovanosti a zhodnotenie kampane
Štvrtá séria seriálu dosiahla na jeseň 2020 skvelé výsledky sledovanosti, keď si Prázdniny nenechalo ujsť takmer 300-tisíc divákov (priemer 10 epizód v CS 12+).
Mliečne produkty Rajo sa stali na 10 týždňov súčasťou slovenských domácností prostredníctvom obľúbeného rodinného seriálu, ktorý si slovenskí diváci každú stredu nenechali ujsť. Ich pozornosti pri sledovaní úsmevných príbehov svojich detských či dospeláckych hrdinov nemohli ujsť ani výrobky, ktoré sa v deji objavovali nielen ako rekvizity, ale hlavne produkty, ktoré postavy reálne jedli či pili, a tým bezprostredne ovplyvňovali nákupné rozhodovanie svojich fanúšikov, ktori ich pri najbližšej návšteve v potravinách spoznali vďaka tomu, že ich už videli v TV.
Kategória:
Reklamná kampaň pre vás
objavte viac case studies
Každé pracovné ráno sú prvou spravodajsko-publicistickou reláciou televízie JOJ Ranné noviny, ktoré servírujú divákom k ich raňajkám správny mix informácií, zaujímavostí a zábavy.
Vždy dobre naladení moderátori v príjemnej a pokojnej atmosfére štartujú deň témami, ktoré sú aktuálne, nadčasové či osvetové. Nechýbajú živé rozhovory s hosťami a hudobné vystúpenia kapiel.
Práve rozhovor v Ranných novinách – či už zo záznamu alebo naživo – je skvelým natívnym prevedením PR výstupu pre klienta. Ak potrebujete odprezentovať svoju značku, produkt či event, stačí nájsť aktualizačný moment, prečo práve teraz a prečo práve v Ranných novinách. S tým vám v TV JOJ radi poradíme. Zároveň naši dramaturgovia strážia, aby sa do vysielania nedostalo nič, čo by nebolo v súlade s mediálnym a reklamným zákonom, ktoré majú pri spravodajských reláciách prísnejšie pravidlá.
Pár príkladov toho, ako vieme spolu s klientom vytvoriť tému, ktorá bude prínosná aj pre divákov, si pozrite vo videu:
Realizácia kampaní
Odber pupočníkovej krvi – to je nielen služba súkromnej firmy – reklamného zadávateľa – ale aj osvetová téma pre všetkých budúcich rodičov. V Ranných novinách ju odborným a zároveň príjemne ľudským spôsobom vysvetlila molekulárna genetička vo viac ako 7-minútovom rozhovore v štúdiu.
Pohyb je zdravý – to je nielen vedcami potvrdený fakt, ale aj celoročný edukačno-preventívny program zdravotnej poisťovne, ktorá sa rozhodla rozhýbať Slovensko formou video tréningov s odborníkmi. Do Ranných novín prišla hovorkyňa poisťovne s fitnes trénerkou, aby divákom vysvetlili, prečo sa treba hýbať.
Pre ženy vo vede – spoločný celosvetový program firmy Loreal a UNESCO, ktorý každý rok oceňuje dve úspešné ženy-vedkyne aj na Slovensku. Jedna z nich, z Ústavu experimentálnej onkológie biomedicínskeho centra Slovenskej akadémie vied, zavítala do štúdia Ranných novín, aby svojim príbehom inšpirovala či motivovala diváčky pri obrazovkách.
Výsledky sledovanosti a zhodnotenie kampane
PR rozhovory v Ranných novinách sú šité na mieru klientovi, a zároveň odprezentujú tému, ktorá plní informačnú či servisnú funkciu pre publikum. Rozhovory sú počas vysielania dopĺňané reportážnymi zábermi alebo ilustračnými obrázkami pre lepšiu predstavu, aby diváci tému nielen počuli, ale aj videli.
Každé živé vysielanie ráno zasiahne v priemere až 195 000 divákov starších ako 12 rokov.
V TV JOJ máme pre PR výstupy (reportáže alebo rozhovory) priestor aj v reláciách Noviny o 12 a Topstar.
Kde inde si viete predstaviť lepšie umiestnenie produktu v televízii pre firmu, ktorá vyrába okná a dvere? My aj klient jedine v jednom z najsledovanejších programov na trhu, priamo v relácii o bývaní, ktorú si diváci nenechajú ujsť každú nedeľu podvečer na JOJke.
O relácii
Divácky mimoriadne obľúbené Nové bývanie je jedným z dlhoročných TOP programov – každý týždeň je stabilne súčasťou rebríčka najsledovanejších relácií na trhu.
Relácia o hľadaní nehnuteľností sprevádza divákov každú nedeľu po bytoch, domoch či chatách po celom Slovensku. Ostrieľanému moderátorovi Vladovi Voštinárovi v užitočných radách sekundujú realitní makléri a iní odborníci na stavby, prerábky či financovanie nového bývania.
Realizácia product placementu
S klientom sme product placement ako prezentáciu jeho produktu zrealizovali v relácii prirodzenou natívnou formou rozhovoru moderátora so zástupcom firmy – vedúcim projektového oddelenia – ktorí spolu dali divákom praktický návod, na čo majú dbať, ak si chcú kúpiť nové okná do svojho bývania.
Ako hovorí aj Vlado Voštinár – lepšie raz vidieť ako stokrát čítať:
Výsledky sledovanosti a zhodnotenie kampane
Každá premiérová nedeľná časť relácie Nové bývanie zasiahne v priemere viac ako pol milióna divákov, konkrétne až 575-tisíc ľudí starších ako 12 rokov. Za posledný rok si reláciu zapol aspoň raz každý druhý Slovák. Nové bývanie je bezkonkurečným lídrom nedeľného podvečerného vysielania.
Kvalitný a aktívny druh product placementu, ktorý je umiestnený priamo do programu a zahrnutý do jeho deja, môže mať rôzne podoby, aj v závislosti od žánru relácie – v show je forma väčšinou zábavná pre účastníkov, v seriáli praktická pre postavy a v magazíne, ktorý pravidelne ponúka svojim divákom aj istý druh servisu, može byť product placement užitočný a edukačný. Práve to bol aj prípad Inconu v Novom bývaní. Diváci dostali cenné rady o tom, ako pri nových oknách posúdiť kvalitu a cenu, z akých materiálov sa moderné okná vyrábajú či aké bezpečnostné prvky si pri kúpe treba všímať. Klient dostal efektívny product placement, nakrútený v jeho najväčšom showroome, vo vysoko-sledovanom vysielacom čase cez televízne obrazovky do státisícov slovenských domácností.
O show
Aktuálne vysielaný jubilejný 10. ročník Česko Slovensko má talent je bezkonkurenčne najsledovanejšou show na slovenskom trhu. Každá nedeľná premiéra Talentu na JOJke je lídrom trhu v čase svojho vysielania.
Ostrieľanú moderátorskú dvojicu Davida Gránského a Jasminu Alagič Vrbovskú v show tento rok dopĺňajú nielen obľúbené stálice poroty Marta Jandová, Diana Mórová, Jakub Prachař a Jaro Slávik, ale aj tajní hosťujúci porotcovia – divákov v každej epizóde prekvapia nové tváre aj výnimočné talenty.
Realizácia product placementu
Toyota je jedna z najväčších a najznámejších automobiliek na svete.
Podľa nej je mobilita v súčasnej digitálnej ére na prvom mieste.
Práve preto vlani znova zmobilizovala celú show Česko Slovensko má talent!
Vo svojich autách vozila moderátorov aj porotcov, účinkujúcich aj ich rekvizity. Autá Toyota sa dokonca stali aktívnou súčasťou niektorých vystúpení.
Toyota má talent nielen na vozenie, ale aj na veľmi vkusné dizajnové pózovanie a robila tiež efektné kulisy v zákutiach moderného hlavného mesta a jeho okolia.
Pozrite si video a presvedčte sa sami:
Výsledky sledovanosti a zhodnotenie kampane
Česko Slovensko má talent má dosah na takmer 700-tisíc divákov. Aspoň raz si show na JOJke zapol už každý druhý Slovák. Aktuálna desiata séria vyhráva každú nedeľu nad konkurenciou a je trhovým lídrom. (Keďže ale momentálne prebieha jej vysielanie, zábery v case study sú z vlaňajšieho 9. ročníka show.)
Toyota v Talente je ukážkovým príkladom toho, ako sa dá automotive produkt použiť v televíznej show veľmi aktívnym a prirodzeným spôsobom ako praktické vozidlo pre tváre show, a zároveň ako moderný dizajnový kúsok, ktorý prirodzene zapadne do bohatej mozaiky profi záberov ostro sledovanej zábavy plnej talentov.
Klient Tipsport je jedna z najväčších stávkových kancelárií na Slovensku, ktorá ide s dobou. Využíva moderný stávkovací systém, poskytuje internetové tipovanie a kasíno, svoje služby má plne digitalizované a na marketing takisto využíva najefektívnejšie dostupné nástroje, akými sú práve televízny sponsoring a product placement.
V slovníku reklamných pojmov na našom webe sa dočítate, že sponzorský odkaz je krátka forma televíznej reklamy, ktorá nie je umiestnená v reklamnom bloku, ale je vysielaná pred a po vybranej relácii. Tipsport takto sponzoruje jednu z najsledovanejších spravodajských relácií na trhu. Zároveň televízia JOJ vo svojom Športe ušila klientovi aj product placement na mieru.
Toľko teória. A takto kreatívne to môže vyzerať v praxi:
Realizácia kampane
Po sérii športových reportáží reláciu uzavrie tabuľka Tipsportu, ktorá ukazuje stav tipovacej súťaže súvisiacej s niektorým z blížiacich sa zápasov športových podujatí. Tabuľku komentuje moderátor relácie, prirodzene tak zapadá k jeho ostatným moderovaným vstupom.
Tabuľka je vo výrazných farbách značky, svieti v nej logo klienta a takisto odkaz na jeho webovú stránku, kam môžu diváci kliknúť pre viac informácií. Motivuje ich k tomu aj fakt, že po tabuľke Šport končí, nasleduje záverečná zvučka relácie a po nej znova sponzorský odkaz klienta, čo funguje takisto ako pripomenutie práve spomenutého produktu.
Po ňom nasledujú ďalšie reklamy, pri ktorých už divák rozdvojuje svoju pozornosť medzi dve obrazovky – televíznu a mobilnú. A v mobile môžno práve klikol na práve odprezentovaný web klienta…
Výsledky sledovanosti a zhodnotenie kampane
Športové spravodajstvo v každodennom vysielaní - všetky dôležité výsledky zo športových podujatí na Slovensku i v zahraničí, a tiež reportáže z populárnych i menej tradičných oblastí športu pre divákov denne pripravujú športoví redaktori televízie JOJ.
Šport je jedným z najobľúbenejších spravodajských formátov slovenského publika, čo pravidelne dokazuje jeho vysoká sledovanosť v hlavnom vysielacom čase. Šport na JOJke má v priemere dosah až na 643 000 divákov starších ako 12 rokov. A presne títo diváci pravidelne sledujú okrem reportáží aj produkt, ktorý je šitý nielen na mieru klienta, ale plní funkciu pridanej hodnoty aj pre publikum.
A nevieme ako vy, ale my by sme si celkom radi tipli, koľkí z divákov si vôbec všimli, že tabuľka tipov je vlastne umiestnený produkt… 🙂