Martin Heržo, obchodný riaditeľ JOJ Group, hodnotí prvú polovicu televízneho roka 2024 ako úspešnú a hovorí o plánoch na jeseň. V rozhovore pre augustové Stratégie zdôrazňuje, že športový obsah, najmä hokej, je silným ťahákom, ale prioritná je dramatická tvorba, preto JOJ neustále pripravuje nové seriály a špeciálne formáty. Zároveň avizuje technologické novinky, ktoré chcú predstaviť v novembrovej obchodnej prezentácii.
Ako ste spokojní s doterajším priebehom televízneho roka 2024?
Z pohľadu sledovanosti našich produktov aj výnosu sme spokojní, zatiaľ spĺňajú naše očakávania. Potvrdzuje sa, že televízna reklama hrá spolu s online svoj prím na trhu. Všetky mesiace sú vypredané, kampane klientov doručené. Núti nás to však k stále vyššej investícii do obsahu aj technológií, aby sme držali trend s dopytom, ktorý je na nás a celkovo na trh kladený.
Z rebríčkov sledovanosti je jasné, že divákov lákajú hlavne tri typy programov: šport, spravodajské relácie a pôvodná seriálová tvorba. Čo z tejto trojice malo pre vás najväčší výtlak?
Jednoznačne šport, hlavne Majstrovstvá sveta v hokeji. Je to absolútny fenomén s najsilnejšou emóciou a nám sa ho v tomto roku podarilo dostať na ešte vyššiu úroveň – v absolútnej sledovanosti, v počte zápasov, ako aj v ponuke pre klientov. Na druhej strane, sme veľká televízna a online skupina, takže potrebujeme mať stabilný výtlak na všetkých našich staniciach počas celého roka a v tom je dramatická a zábavná tvorba absolútne prioritná. Či už v podobe lokálnej produkcie, alebo akvizícií. Navyše pre všetky cieľové skupiny, ktoré zaujímajú našich klientov.
Ako je z vášho pohľadu zostavená programová štruktúra na jesennú sezónu?
Pestro. Je tam mix dramatiky so stabilnými seriálmi a reláciami, ktoré tvoria kostru vysielania (Nemocnica, Nové bývanie, Bez servítky, Na chalupe, Nová záhrada, Inkognito, atď.) a nových „quality series“ formátov, ktoré opäť posunú latku slovenskej dramatickej tvorby na vyššiu úroveň (Lovec, Príliš veľa lásky, Kriminálka Kraj 2). V etablovanej šou Česko Slovenské má talent, nás opäť čakajú veľké prekvapenia a tešíme sa tiež na novú game show Zradcovia. Rozbieha sa aj športová sezóna, takže bude veľa hokeja, v ktorom dominujeme, ale bude tiež veľa futbalu, v podobe Európskej ligy a Európskej konferenčnej ligy, kde to vyzerá, že budeme mať aj slovenského zástupcu. Rozbehne sa tiež lyžovanie, veríme, že Peťa Vlhová po ťažkom úraze zregenerovala a pustí sa do boja. V portfóliu máme 14 vlastných TV staníc a ďalšie dve - Prima SK a Prima Cool SK - komerčne zastupujeme, čo predstavuje najširšiu ponuku obsahu na našom trhu, pre všetkých a všade. Na jeseň sa naše portfólio zastupovaných staníc ešte rozrastie o Prima Love SK, takže v bundli posilníme ženy, čo je jedna z kľúčových cieľových skupín pre reklamných zadávateľov.
Ktorým programom najviac veríte?
Veríme úplne všetkému. Sme malý trh a neúspech je veľmi drahý, takže programový mix musí ísť na istotu. Na jeseň budú pre nás kľúčové nové seriály Príliš veľa lásky a Lovec.
Máte už nakreslené základné kontúry obchodnej politiky na rok 2025? Na čom bude založená?
Základné kontúry sa už črtajú, aj keď najkľúčovejšie budú dáta z posledného kvartálu, kde budeme vidieť výkon staníc a tlak dopytu od zadávateľov, ktorý z pohľadu celoročných vynegociovaných rozpočtov vyzerá momentálne silno. Z toho dôvodu silnejú aj naše investície do udržania pozície a sledovanosti našich staníc. Kontúry a princíp fungovania obchodovania s našim priestorom sa však meniť nebudú.
Aké novinky pripravujete pre vašich obchodných partnerov?
Ak odhliadneme od kvality a aj kvantity našej produkcie a šírky portfólia našich staníc a neustáleho posilňovania našej pozície v TV a online segmente, tak pracujeme hlavne na poli technologickom, kde chceme zadávateľom ukázať, ako sa dá meniť reklamný produkt, ktorý poskytujeme, samozrejme, v súlade s platnou legislatívou. Máme viacero nápadov, dnes je však predčasné, aj z pohľadu našej konkurencie, o nich hovoriť. Ten čas príde na našej veľkej novembrovej obchodnej prezentácií. Je sa na čo tešiť.
zdroj: Aktuality