Patrik Pašš: Ako vznikol mysteriózny krimi seriál

„Seriál Lovec je žánrový experiment, ktorý balansuje na hrane logiky a mystiky. Patrí k našim najnáročnejším a zároveň najzaujímavejším projektom,“ hovorí v rozhovore pre augustové Stratégie Patrik Pašš z Trigon Production, producent najnovšieho koprodukčného seriálu TV JOJ a ČT.

Patrik Pašš

Ako vznikla vaša spolupráca s režisérom Jiřím Strachom, bolo náročné ho získať?
Považujem to za dve paralelné tendencie – Jirkovu prácu už roky vnímam ako vysoko kvalitnú, a zároveň som aktívne hľadal režiséra, s ktorým by som dokázal robiť filmy, ktoré prekračujú rámec štandardu - ktoré majú v sebe prvky magického realizmu a pracujú s divákom na emočnej úrovni. Mal som pocit, že u Jirku sa tieto kritériá napĺňajú, tak som hľadal cesty, ako sa stretnúť na vhodnom projekte. Ten priestor nakoniec pomohlo vytvoriť vedenie TV JOJ, ktoré pomenovalo fakt, že na našom televíznom trhu chýba titul, ktorý by pracoval s žánrom mystery. Vedel som, že jediný režisér, ktorý túto víziu naplní a o ktorého sa môžeme kreatívne oprieť, je Jirko Strach. Navyše má úžasnú ľudskú vlastnosť, že dokáže nadchnúť štáb okolo seba.

Žáner mystery nie je pre slovenské televízie typický…
To je pravda, a o to viac by som vyzdvihol odvahu TV JOJ, ktorá sa nebojí experimentovať so žánrami. Dokáže divákom ponúknuť seriál, ktorý môžeme považovať za žánrový experiment. V postprodukcii sa hráme so subjektivizáciou a dotvárame mystery atmosféru nielen v strižni, ale aj hudbou, ktorá veľmi pomáha evokovať správne emócie a napätie. Na projekte spolupracoval Ondřej Brzobohatý, ktorý je skvelý skladateľ, a z tejto spolupráce máme naozaj radosť. Nájsť správnu formu napokon nebolo len na nás, v koprodukcii figuruje aj Česká televízia, ktorá v tomto projekte udržiava balans a snaží sa projekt posúvať čo najviac k realite, k uveriteľnosti. Rovnako ako producent oceňujem ich odvahu dať takémuto projektu zelenú.

foto: Stanka Topoľská, Lovec

Nakrúcanie trvalo dlhšie než je zvyčajné. Čo všetko ho skomplikovalo?
Vo vývoji aj v produkcii sme prekonali množstvo prekážok vrátane pandémie Covidu, ale nakoniec sme seriál natočili v troch výrobných etapách od jesene 2022 do jari 2024. Od prvého filmovacieho dňa po posledný uplynulo 585 dní, filmovacích bolo 89, nakrúcali sme na tretiny v Čechách, na Morave a na Slovensku. Covid nám výrazne zamiešal karty s produkciou, s financiami a spôsobil komplikácie aj pri práci s ľudskými zdrojmi. Lovec patrí zatiaľ k naším najnáročnejším projektom a zároveň jedným z tých najzaujímavejších z pohľadu žánru, kvality jeho spracovania aj hereckého obsadenia. Som veľmi rád, že sa nám ho podarilo úspešne dokončiť a tešíme na reakcie divákov v oboch republikách.

Seriál sa točil na výnimočných lokáciách, na ktoré sa filmári väčšinou nedostanú – Kláštor Kladruby, knižnica v Rajhrade, kláštor v Chotěšově, vínne sklepy vo Vrbici… Ako sa vám to podarilo?
Musím povedať, že mnohé lokácie, do ktorých sa filmári nedostanú, sa nám podarilo získať vďaka režisérovi Jirkovi Strachovi a jeho kontaktom. Jeho viera pomohla nám filmárom otvoriť dvere do týchto nádherných miest, a nemyslím, že sa to tak ľahko podarí niekomu ďalšiemu zopakovať.

Čím podľa vás Lovec zaujme diváka?
Niekoľko rokov sme sa venovali vývoju projektu a scenárov, nastavovaniu žánru a správnej miery žánrovej experimentálnosti. Z hľadiska výpravnosti a hereckej kreácie všetko smerujeme k tomu, aby bol seriál pre diváka atraktívny. Navyše – a je to mojou pracovnou i ľudskou zásadou – do procesu tvorby sa snažíme zakomponovať aspekty slušnosti a ľudskosti, ktoré pomáhajú posúvať človeka k vyšším hodnotám. V našich filmoch hľadáme tento element a akcentujeme ho divácky zrozumiteľnou formou. Sú to hodnoty, ktoré zdieľame s našimi koprodukčnými partnermi, s vedením TV JOJ aj Českej televízie, a verím, že oslovia aj divákov oboch televízií.

CV
Prof. Patrik Pašš, narodený v Bratislave, je renomovaný slovenský producent a strihač. Po štúdiu na FAMU založil v roku 1996 spoločnosť TRIGON PRODUCTION. Ako producent realizoval vyše 1800 diel a získal viac ako 300 ocenení doma i v zahraničí, vrátane niekoľkonásobných nominácií na Oscara. Jeho tvorba zahŕňa významné filmy ako Tisícročná včela, Perinbaba či Bathory. Pôsobil ako profesor na VŠMU a je aktívny v rôznych filmových a televíznych organizáciách.

zdroj: Stratégie

objavte viac B2B rozhovorov

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram