Peter Begányi: Príliš veľa lásky otvára tabuizované témy

“Seriál Príliš veľa lásky prináša posolstvo o zložitosti ľudských vzťahov a rôznych formách lásky. Ukazuje, že život nie je čierno-biely a že je dôležité otvorene hovoriť o témach, ktoré môžu byť pre mnohých tabu. Som nesmierne rád, že si v TV JOJ vybrali tento formát seriálu a dali priestor kvalitnej minisérii,” hovorí pre augustové Stratégie producent a režisér Peter Begányi.

Peter Begányi

Váš najnovší seriál je licencovaným formátom, ktorý je v zahraničí veľmi úspešný. Ako by ste definovali jeho žáner?
Je to rodinná psychologická dráma, ktorá sa hlboko zaoberá zložitými emocionálnymi a vzťahmi medzi postavami. Prostredníctvom napínavého deja a realistických postáv divákom ponúka pohľad na komplexnosť ľudských citov a rodinných vzťahov.

Čo je jeho hlavnou témou?
Manželstvo, láska a túžba, no výrazne sa v ňom odráža aj otázka intimity. Seriál skúma, ako sa tieto aspekty prelínajú v komplikovaných životných situáciách a ako jednotlivé postavy balansujú medzi svojimi túžbami, potrebami a zodpovednosťami. Intimita tu hrá kľúčovú rolu, pretože ovplyvňuje, ako postavy komunikujú, prežívajú lásku a navigujú svoje vzťahy.

Nevera, polyamória - ako podľa vás prijme tieto témy konzervatívna časť slovenského publika?
Myslím si, že polyamória je výdobytkom modernej doby a v niektorých prípadoch aj módnym trendom. Je dôležité, aby sme o týchto témach hovorili, pretože nám to umožňuje lepšie porozumieť rôznym vzťahovým dynamikám a motiváciám, ktoré vedú ľudí k takýmto rozhodnutiam. Často za polyamóriou stoja ľudia, ktorí chcú mať viacero partnerov naraz. Diskusia o tabuizovaných témach môže pomôcť divákom získať širší pohľad a zároveň otvoriť priestor pre kritické myslenie o moderných vzťahových trendoch.

Podľa čoho ste vyberali hercov do konkrétnych rolí?
Na castingu sme si dali veľmi záležať a máme silné, kvalitné obsadenie – v hlavných rolách s Milom Kráľom, Soňou Norisovou a Jitkou Schniederovou. Hercov sme vyberali na základe viacnásobných skúšok, aby sme našli tých, ktorí najlepšie stvárnia zložité charaktery postáv. Myslím si, že náročná príprava sa zúročila a výsledkom je, že herci hrajú svoje role presvedčivo a autenticky.

foto: Matúš Barta, Príliš veľa lásky

Čo bolo pre vás produkčne najnáročnejšie?
Skĺbiť záväzky hercov, keďže sme mali medzinárodné obsadenie. Koordinácia ich časových rozvrhov bola náročná, ale nevyhnutná pre plynulý priebeh produkcie. Ďalšou výzvou bolo nájsť vhodné vizuálne lokácie, ktoré by presne zapadli do atmosféry seriálu a podporili jeho tému. Bolo pre nás dôležité natočiť seriál tak, aby atmosféra verne odrážala komplexnosť a hĺbku príbehu.

Seriál je zaujímavý aj spôsobom rozprávania, ktoré nie je lineárne..
Áno, odlišuje sa nelineárnym spôsobom rozprávania, pričom príbeh je charakteristický rôznymi skokmi v čase, ktoré umožňujú postupne odkrývať minulosť a motivácie postáv, čím vytvárame napätie a udržiavame diváka v neustálom očakávaní. Tento spôsob rozprávania je zaujímavejší, pretože divák musí aktívne spájať jednotlivé kúsky príbehu, čo zvyšuje jeho zapojenie a emocionálny zážitok.

Navyše ste sa rozhodli pre netradičný prístup k snímaniu.
Celé snímanie seriálu je v podstate porušením základných kameramanských postupov pri komponovaní záberov. Tento odvážny krok nám umožnil vytvoriť vizuálne jedinečný seriál, ktorý sa odlišuje od ostatných, ktoré momentálne ponúkajú iné televízie.

V seriáli vraj nepoužívate červenú farbu, prečo?
Význam je jednoduchý. Pri nastavovaní obrazu, vizuálu a farebnosti seriálu sme sa rozhodli niektoré farby podporiť a iné vylúčiť. Červenú farbu sme použili iba v detailoch, ktoré majú divákovi naznačiť, že niečo nie je v poriadku. Týmto spôsobom sme chceli jemne, ale efektívne zvýrazniť určité momenty a posilniť emocionálny dopad scén.

Aký je váš názor na súčasné trendy v streamingu?
Situáciu a trendy v televíznej a filmovej tvorbe vnímam pomaly, ale s odvahou. Slovenský trh je veľmi malý, preto je náročné konkurovať globálnym platformám ako Netflix alebo Disney. Zatiaľ sa nikto z nášho priestoru neodvážil ponúknuť taký silný regionálny príbeh, ktorý by rezonoval aj za hranicami. Technológie sú, samozrejme, otázkou peňazí, ktoré na Slovensku často chýbajú. Zároveň si uvedomujeme, že divák starne a mení sa, pričom mladá generácia, odchovaná na streamovacích platformách, očakáva pútavý príbeh, výraznú vizualitu a vysokú kvalitu.

CV
Peter Begányi je absolvent VŠMU, ktorý v roku 2005 založil produkčnú spoločnosť Piknik. V rámci svojej filmografie sa zameriava na rôznorodé žánre a formáty, čím si získal pevné miesto v slovenskej televíznej tvorbe. Medzi jeho doteraz najznámejšie projekty patria rodinné seriály Superhrdinovia alebo Jenny, historická kriminálka 1890, komediálni Naši či Semafor, alebo satirická Pumpa.

zdroj: Stratégie

objavte viac B2B rozhovorov

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram