Všetky zápasy hokejových MS 2024 si v TV vysielaní JOJ
zaplo viac ako 3,5 milióna divákov!
Svetový hokejový šampionát sa včera v Prahe skončil finálovým zápasom
domáceho českého tímu, ktorý vo veľkolepom dueli zvíťazil nad strieborným
Švajčiarskom. Cenný zlatý kov a úspechy si z tohtoročných MS odnášajú nielen
českí hokejisti, ale aj JOJ Group, ktorá slovenským fanúšikom a divákom
ponúkla celý turnaj a dianie okolo neho v TV, online, v streame aj na sociálnych
sieťach.
„Hokejové dobrodružstvo je za nami. Odvysielali sme všetkých 64 zápasov
svetového šampionátu. Chcem sa v prvom rade veľmi pekne poďakovať divákom
za priazeň. Čísla sledovanosti nám dávajú nádej, že prijali náš koncept vysielania
a našli si k nám cestu aj napriek tomu, že dlhé roky boli zvyknutí na hlasy a tváre inej
televíznej stanice. Berieme to ako záväzok a pokúsime sa splniť ich očakávania aj
počas nasledujúcich štyroch rokov, kedy budeme podľa licencie vysielateľom
šampionátu. Ďakujem komentátorom a spolukomentátorom, redaktorom i technickým
zložkám za ich nasadenie a profesionálny prístup. V neposlednom rade sa chcem
poďakovať hokejistom. Aj keď nehrali o medaily, zabezpečili krásne chvíle
pri obrazovkách všetkým hokejovým nadšencom,” povedal Marcel Grega, generálny riaditeľ JOJ Group.
JOJ Group uzavrela 21. týždeň ako trhová jednotka v celodennom meradle aj
v hlavnom vysielacom čase, v oboch relevantných cieľových skupinách. Počas
víkendu, kedy v jej programe vrcholili hokejové MS, dosiahla skupina JOJ najvyšší
podiel v nedeľu 26. mája v prime time v komerčnej cieľovke, a to až 44,8 %!
Najvyššiu sledovanosť – až 16,1 % - si pripísala v nedeľnom hlavnom vysielacom
čase v univerzálnej CS 12+.
Z nedeľného finálového zápasu MS, ktorý vysielali simultánne stanice TV JOJ
a JOJ Šport, bola najsledovanejšia druhá tretina so 21,8 % sledovanosťou
a 47,9 % podielom pri divákoch starších ako 12 rokov. V mladšom publiku dosiahla
20,0 % sledovanosť a 54,2 % share. Najvyššie trhové podiely si spoločne na oboch
staniciach pripísala tretia a zároveň posledná tretina turnaja – až 61,0 % v CS 13-55
a 56,2 % v CS 12+.
Celkovo si včera víťazný zápas zlatých Čechov aj so sprievodnými štúdiami
zaplo na TV JOJ až 1 337 000 divákov a na JOJ Šport až 476 000 divákov!
(Rch v CS 12+)
Živé vysielanie všetkých 64 zápasov tohtoročných Majstrovstiev sveta v hokeji
(aj so štúdiami) malo na troch TV staniciach JOJ Group – TV JOJ, JOJ Plus
a JOJ Šport - celkovo dosah až na 3 525 000 univerzálnych divákov!
Nadpriemerné výkony aj v online!
Všetky hokejové zápasy svetového turnaja, ktorý sa tento rok konal v susednom
Česku, boli dostupné nielen v televíznom programe, ale aj na online platformách
JOJ Group – na weboch, aj v streamovacej službe JOJ play.
Čo sa týka reachov prvej časti šampionátu – pražská skupina A mala dosah až
na 365 914 užívateľov a ostravská skupina B, ktorej súčasťou bola aj slovenská
reprezentácia, mala reach na 1 142 648 užívateľov! Celkový reach zápasov
od štvrťfinále až po finále bol na 487 419 divákov.
V poslednom zápase Slovenska – vo štvrtkovom štvrťfinále s Kanadou – sme
zaznamenali online reach až na 200 443 užívateľov a v najvyššom bode záťaže bolo
naraz v jednej sekunde pripojených až 85 000 zariadení.
Počas MS sme dvakrát prepísali rekordy internetov – prvý raz počas zápasu
Slovenska s USA v pondelok 13. 5., kedy sme sa dostali na hodnotu 735 Gbit/s;
o dva dni neskôr prišiel ďalší rekord počas duelu Slovenska proti Poľsku, kde sme
vyťažili 831 Gbit/s.
Po technologickej stránke sme sa na MS v hokeji pripravovali dlhšie, aby sme
divákom zabezpečili bezproblémové sledovanie. Stream majstrovstiev bežal
na CDN JOJ play, ktorý sa následne distribuoval ďalej na jednotlivé JOJ stránky
a platformy. Zápasy bežali na novom hardware-i a ďalších pridaných 16 serveroch,
ktoré mali kapacitu obslúžiť cez 280 000 full HD pripojení v jednom momente, pričom
boli „poistené“ aj backupových cloud riešením. Aby sme divákom zjednotili sledovanie,
vytvorili sme embedované linky, ktoré sme mali nasadené aj na stránkach joj.sk
a ms2024.joj.sk. Vďaka tomu sme vedeli sledovať všetky player-y pripojených
zariadení a v prípade potreby aktívne zasiahnuť, zmeniť zdroj alebo kvalitu vysielania.
Interaktívny hokejový svet aj na sociálnych sieťach
Dianie z MS v hokeji sme pokrývali na Facebooku, Instagrame, TikToku aj
Youtube. Nechýbali aktuálne posty, milé a trendové videá s hokejistami, videá
zo zákulisia, gólové akcie hráčov, atmosféra zo štadiónov, emotívne video posty,
štatistiky či fotografie z diania hokejového turnaja.
Najviac nás teší neskutočný záujem užívateľov a ďakujeme za výnimočnú
interakciu s fanúšikmi hokeja, s ktorými sme počas MS vytvorili „vlastný social svet“
plný zábavy, emócií a nadšenia zo športových úspechov.
Na Facebooku sme dosiahli fantastický rekord - impresie od 10. mája
do 26. mája (trvanie šampionátu) vzrástli na astronomických 51,5 milióna! Reach
počas týchto dní dosiahol vynikajúcich 4,7 milióna a počet vzhliadnutí videí presiahol
6,5 milióna. Najsledovanejšie videá majú zásah na takmer dva milióny sledovateľov.
Vysoko nadpriemerné boli aj interakcie od divákov, ktoré dosiahli rekordný milión.
Na Instagrame sme takisto prepisovali rebríčky doterajších rekordov -
zhliadnutia videí dosiahli až 22,5 milióna, pričom najsledovanejšie videá majú
až 2 milióny zhliadnutí! Impresie atakovali vysoko nadpriemerných 19 miliónov
a vynikajúco sa darilo aj interakciám na jednotlivých postoch, ktoré presiahli
rekordných 1,2 milióna.
Na Tik Toku sme počas trvania majstrovstiev sveta dosiahli až 7,1 milióna
zhliadnutí videí a počet interakcií od divákov na publikovaných videách atakovali
skvelých 570 000. Na Youtube veľmi dobre fungovali top momenty zápasov a vtipné
videá s hokejistami, ktoré častokrát presiahli 100 000 zhliadnutí.